Translate us!  

Greek Bulgarian Dutch English French German Hungarian Italian Romanian Spanish
   

RSS feed  

   

Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών  στην χώρα μας πάσχει από πεπαλαιωμένα προγράμματα σπουδών και από την έλλειψη των απαραίτητων εργαστηριακών ωρών.

Με την ευκαιρία της αναβάθμισης του κτιρίου και με δεδομένη την αδυναμία των προγραμμάτων σπουδών θα  αξιοποιήσουμε  στην διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) στην εκπαίδευση, τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ώστε να εκμεταλλευτούμε τις νέες υλικοτεχνικές υποδομές και να προσπαθήσουμε να καλύψουμε το κενό στην ορθή πειραματική διδασκαλία των ΦΕ που είναι απαραίτητη για την κατανόηση των μαθημάτων ΦΕ.

Θα χρησιμοποιήσουμε  Συστήματα Συγχρονικής Λήψης και Απεικόνισης (ΣΣΛΑ), που  αποτελούνται από αισθητήρες, τον μικροϋπολογιστή που λαμβάνει τις μετρήσεις από τους αισθητήρες και τη συσκευή απεικόνισης που προβάλει τα αποτελέσματα των μετρήσεων που έχει εξάγει ο μικροελεγκτής.

Τα ΣΣΛΑ, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό μέσο εργαστηριακής εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες παρέχοντας δυνατότητες για ακριβείς πειραματικές μετρήσεις, ταυτόχρονη μέτρηση πολλών φυσικών μεγεθών, αποθήκευση, επεξεργασία και σύγκριση δεδομένων.

Επιπλέον θα χρησιμοποιήσουμε λογισμικά επεξεργασίας βίντεο και εικόνας, πειράματα με χρήση ρομποτικών κατασκευών κλπ για περαιτέρω χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην αναβάθμιση της πειραματικής διδασκαλίας των ΦΕ.

Ο σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές πλέον πρέπει να μην περιορίζονται στους κλασικούς σκοπούς δηλαδή 

  • Να ασκηθούν στην παρατήρηση, περιγραφή, ερμηνεία και πρόβλεψη των φυσικών φαινομένων.
  •  Να προσεγγίσουν ποιοτικά και πειραματικά βασικές έννοιες και νόμους της Φυσικής
  •  Να καλλιεργήσουν νοητικές δεξιότητες για την αντιμετώπιση προβλημάτων, αναπτύσσοντας κριτική σκέψη, δημιουργική φαντασία και ικανότητα επικοινωνίας.

Αλλά και να αποκτήσουν δεξιότητες  που σχετίζονται με τις ΦΕ και την Τεχνολογία: Δηλαδή

➢ Αφομοίωση γνώσεων ώστε να επιλύει ο μαθητής προβλήματα καθημερινής ζωής, 

➢ Διατήρηση έμφυτης περιέργειας

➢ Ανάπτυξη δεξιοτήτων (έρευνας)

➢ Σχεδιασμό δραστηριοτήτων για βελτίωση επιστημονικών ερμηνειών

➢ Κατανόηση τεχνολογικών μεθόδων και εξοικείωση με την τεχνολογία

➢ Κατανόηση του ρόλου, των ορίων και των δυνατοτήτων ΦΕ και της τεχνολογίας

Αποτελέσματα-Υλικό που παρήχθη

Υλοποίηση της Δράσης

Δυσκολίες κατά την υλοποίηση