Translate us!  

Greek Bulgarian Dutch English French German Hungarian Italian Romanian Spanish
   

RSS feed  

   

Ο δορυφόρος ήρθε από τη... ΛέσβοP3240412_NEW

Βραβείο στον «Ικαρο?ένιππο», την πρωτότυπη κατασκευή σε ?έγεθος αναψυκτικού από το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης


Εχει όλα τα βασικά συστή?ατα ενός κανονικού δορυφόρου. Εκτοξεύθηκε τονπερασ?ένο Αύγουστο ?ε υπερηχητικό πύραυλο σε ύψος 1.000 ?έτρων και στη συνέχεια κατέβηκε στη Γη ?ε τη βοήθεια αλεξίπτωτου. Κι ό?ως, ο συγκεκρι?ένος δορυφόρος έχει διαστάσεις ενός αναψυκτικού και βάρος 350 γρα??αρίων. Κατασκευαστής του δεν είναι η NASA αλλά 10 ?αθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης.

Μέσα σε πέντε ?έρες ? τόσο χρόνο είχαν ?έχρι να λήξει η προθεσ?ία υποβολής αιτήσεων στον Ευρωπαϊκό Οργανισ?ό ?ιαστή?ατος (ESA) ? οι ?αθητές αλλά και ο καθηγητής Φυσικής του σχολείου, Γιώργος Κοντέλλης, κατάφεραν να φτιάξουν το προσχέδιο για τον «Ικαρο?ένιππο», τον εκπαιδευτικό δορυφόρο. Για δύο ώρες ?ετά το τέλος του ?αθή?ατος η νεανική ο?άδα... ρο?ποτικής δούλευε ?ε πυρετώδεις ρυθ?ούς, προκει?ένου να είναι έτοι?ος ο ?ικρών διαστάσεων δορυφόρος. Επρεπε, άλλωστε, να κάνουν τον ?ικροεπεξεργαστή, την πλακέτα αισθητήρων, τον πο?πό και το GPS, τα βασικά, δηλαδή, συστή?ατα του δορυφόρου, να δουλέψουν. Τελικά, η εκτόξευση έγινε ?ε επιτυχία στη Νορβηγία, πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο, και ο «Ικαρο?ένιππος» κατάφερε να προσγειωθεί, έχοντας φέρει πίσω στους νεαρούς ερευνητές τα δεδο?ένα που κατέγραψε.

«Κατά τη διάρκεια της καθόδου, λοιπόν, κατέγραψε πληροφορίες για την ατ?οσφαιρική πίεση, τη θερ?οκρασία του αέρα αλλά και το στίγ?α του δορυφόρου ? πληροφορίες που ?ελέτησαν και ανέλυσαν τα παιδιά στο κέντρο εδάφους που είχε στηθεί», λέει στα «ΝΕΑ» ο Γιώργος Κοντέλλης.

Ο «Ικαρο?ένιππος» δεν κατάφερε ?όνο να κάνει ?ία επιτυχη?ένη εκτόξευση πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο αλλά και να διακριθεί στον φετινό Πανελλήνιο ?ιαγωνισ?ό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft. Μάλιστα, ?αζί ?ε άλλα δύο εκπαιδευτικά πρότζεκτ θα εκπροσωπήσουν αυτήν τη βδο?άδα την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό διαγωνισ?ό στη Μόσχα. Η ανάδειξη καινοτό?ων ?εθόδων διδασκαλίας ?ε τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, όπως είναι και ο εκπαιδευτικός δορυφόρος του 3ου Λυκείου της Μυτιλήνης, βρέθηκαν στο επίκεντρο του 1ου Φόρου? Πρωτοπόρου Εκπαίδευσης ?ε θέ?α «Καινοτο?ία στην Εκπαίδευση: Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών» που διορ

γάνωσε η Microsoft το Σάββατο.

«Πιστεύου?ε ότι η εποικοδο?ητική αξιοποίηση της τεχνολογίας ?πορεί πραγ?ατικά να συ?βάλει στην αναβForumάθ?ιση της ποιότητας τηςεκπαίδευσης και αυτό διαπιστώνου?ε κάθε χρόνο, βλέποντας ιδιαίτερα αξιόλογες προσπάθειες ελλήνων εκπαιδευτικών σε αυτόν τον το?έα», τόνισε οδιευθύνων σύ?βουλος της Microsoft Ελλάς, Ernst - Jan Stigter. Ση?ειώνεται πως ο ?ιαγωνισ?ός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών πραγ?ατοποιείται στη χώρα ?ας από το 2004, ?ε περίπου 120 συ??ετοχές κάθε χρόνο. Μάλιστα, το 30% των συ??ετεχόντων εκπαιδευτικών είναι από σχολεία της Αττικής, ενώ δυνα?ικό «παρών» δίνουν κάθε χρόνο τα σχολεία της περιφέρειας. Οπως επεσή?ανε η Ελενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγρα??άτων της Microsoft Ελλάς, στόχος της εταιρείας είναι να βοηθηθούν ?αθητές και εκπαιδευτικοί ?έσα από την εξάπλωση νέων τεχνολογικών δράσεων.

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε το βίντεο από την εκδήλωση

(Από "ΤΑ ΝΕΑ" 21/3/2011)

Συνέντευξη στη ΝΕΤ, της ομάδας (Ευχαριστούμε τον κο Γιώργο Παπαδόπουλο για την ψηφιοποίηση του απόσπάσματος):