Οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ στο Επιμελητήριο
Παρουσιάζουν το δορυφόρο τους
Όπως έχει γράψει το «Ε», το 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης έλαβε μέρος για τρίτη φορά στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος στη Νορβηγία. Το σχολείο με τον δικό του μικροδορυφόρο, μετέχοντας σε όλα τα στάδια της εκτόξευσης έλαβε τη 2η θέση στην κατηγορία των προχωρημένων. Η παρουσίαση θα γίνει την Παρασκευή στις 7.30 στο Επιμελητήριο.
Η 10μελής ομάδα των μαθητών που αποτέλεσαν την κύρια ομάδα της αποστολής, αλλά και αρκετών άλλων μαθητών που έδειξαν ενδιαφέρον και συνεργάστηκαν μαζί τους, αλλά για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να πάρουν επίσημα μέρος (Πανελλήνιες κλπ), εργάστηκαν εξαντλητικά και σε βάρος του προσωπικού τους χρόνου. Στον ελάχιστο χρόνο που διέθεταν κατάφεραν να υποβάλουν ένα πλήρες σχέδιο αποστολής στην ESA και ήταν μία από τις 14 ομάδες που επιλέχτηκαν να διαγωνισθούν στην τελική φάση, εκπροσωπώντας επάξια το σχολείο μας, το νησί μας και τη χώρα μας και μάλιστα στην κατηγορία των προχωρημένων. Η ονομασία που επέλεξαν για την ομάδα οι μαθητές είναι Αρίσταρχος προς τιμήν του Αρίσταρχου του Σάμιου, ο οποίος παρουσίασε το πρώτο γνωστό μοντέλο που τοποθετούσε τον Ήλιο στο κέντρο του γνωστού σύμπαντος με τη Γη που περιστρέφεται γύρω από αυτό. Είχε εντοπίσει σαν «κεντρικό πυρ» τον Ήλιο, και έθεσε τους άλλους πλανήτες στη σωστή σειρά γύρω από τον Ήλιο. Στο έργο του «Περί τα μεγέθη και τις αποστάσεις του Ήλιου και της Σελήνης», προσπάθησε να υπολογίσει την απόσταση του Ήλιου από τη μέτρηση της διαμέτρου του Ήλιου, όπως ήταν και η κύρια αποστολή μας.
Έτσι το Σχολείο μας ήταν ένα από τα 14 Ευρωπαϊκά σχολεία ανάμεσα στα σχολεία των 18 χωρών-μελών της ESA και τις 4 συνεργαζόμενες με αυτήν χώρες που επελέγησαν για τον τελικό του τρίτου Ευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSat. Για πρώτη φορά εφέτος μετείχε και δεύτερο Ελληνικό σχολείο το Λύκειο Βιάννου από την Κρήτη με το οποίο και είχαμε άριστη συνεργασία σε όλη την διάρκεια της προετοιμασίας αλλά και κατά την διάρκεια του διαγωνισμού.
Ο διαγωνισμός, πραγματοποιήθηκε από τη 01 έως τις 05 Ιουνίου 2014 στη Διαστημική βάση της NAROM (Norwegian Centre for Space-related Education), στο Νορβηγικό νησί Adenes.
Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός CanSat είναι μέρος της πρωτοβουλίας της ESA να εμπνευστούν οι νέοι για να ακολουθήσουν μια σταδιοδρομία στην επιστήμη ή την εφαρμοσμένη μηχανική, με σκοπό την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας ενός ιδιαίτερα καταρτισμένου εργατικού δυναμικού στη διαστημική βιομηχανία του μέλλοντος.
Η αποστολή του Αρίσταρχου
Το CanSat έπρεπε να ολοκληρώσει μια υποχρεωτική, κοινή για όλες τις ομάδες που μετέχουν, αποστολή που περιλαμβάνει την μέτρηση της θερμοκρασίας και της πίεσης κατά τη διάρκεια της πτήσης αλλά και μια επιπλέον αποστολή επιλογής των μαθητών του σχολείου μας. Οι μαθητές μας εφέτος επέλεξαν την καινοτόμο αποστολή της παρατήρησης του Ήλιου με ένα ρομποτικό μηχανισμό που τον εντόπιζε και προσανατόλιζε προς αυτόν μια κάμερα και ένα φασματοσκόπιο με σκοπό να παρατηρήσουν το φάσμα του Ήλιου και να υπολογίσουν την απόστασή του από τη Γη, μαθαίνοντας έτσι, τον τρόπο λειτουργίας των αντίστοιχων Δορυφόρων παρατήρησης του Ήλιου και άλλων ουρανίων σωμάτων.
Το χρονικό της αποστολής
Υποβολή πρότασης
Για τις ανάγκες του διαγωνισμού οι μαθητές έπρεπε να υποβάλουν στην ESA το σχέδιο μιας αποστολής η οποία και θα κρινόταν για την πρωτοτυπία της, την αρτιότητά της καθώς και από το σχέδιο υλοποίησής της από τους επιστήμονες της ESA ώστε να είναι μέσα στις 14 επικρατέστερες από όλες τις προτάσεις των Λυκείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως και έγινε. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές επέλεξαν να υλοποιήσουν την αποστολή της παρατήρησης του Ήλιου, αποστολή που δεν είχε επιχειρηθεί ξανά σε σχολικό διαγωνισμό CanSat αποτελώντας έτσι μια παγκόσμια πρωτοτυπία, κάτι που τείνει να αποτελέσει συνήθεια για το σχολείο μας μια και ήταν το γνώρισμα και των δύο προηγούμενων συμμετοχών του σχολείου στους Διαγωνισμούς CanSat (λήψη δείγματος αέρα και χημική ανάλυση- τρισδιάστατη απεικόνιση της επιφάνειας της Γης). Έτσι υπέβαλαν την πρότασή τους επιλέγοντας να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ένα ρομποτικό μηχανισμό ο οποίος οδηγούμενος από 4 αισθητήρων φωτός σε σταυρωτή διάταξη ελέγχει τον ουρανό ώστε να εντοπίσει το φωτεινότερο σημείο (Ήλιος) και μετά παραμένει σε προσανατολισμό προς αυτό και κατευθύνοντας παράλληλα μια τροποποιημένη με ειδικό φίλτρο κάμερα για την απεικόνιση του ήλιου, αλλά και ένα φασματοσκόπιο για την λήψη του φάσματος του. Να σημειωθεί ότι η τροποποίηση της κάμερας αλλά και το φασματοσκόπιο έπρεπε να κατασκευαστούν από τους μαθητές αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχου μεγέθους όργανα που να χωράνε στο CanSat. Μια αρκετά δύσκολη αποστολή που έπρεπε να υποβληθεί στην κατηγορία των προχωρημένων, αν και οι μαθητές της ομάδας ήταν άπειροι και πρακτικά ξεκινούσαν από το μηδέν που όμως, αν κατάφερνε να υλοποιηθεί, ήταν πολύ πιθανό ότι θα έπαιρνε κάποια διάκριση.
Προετοιμασία
Μετά την αποδοχή από την ESA της πρότασης των μαθητών, επί 6 μήνες εργάστηκαν στο εργαστήριο Φυσικής του σχολείου αξιοποιώντας πλήρως τον εξοπλισμό του σε ώρες πέραν του σχολικού Προγράμματος αλλά και όπου υπήρχε διαθέσιμος χώρος για την υλοποίηση του Αρίσταρχου. Υπεύθυνος της ομάδας ήταν ο καθηγητής Φυσικής, Γιώργος Κοντέλλης και μετείχαν οι μαθητές Μανώλης Πρωτούλης (αρχηγός, υπεύθυνος προγραμματισμού και ανάλυσης δεδομένων), Αντώνης Μυρσινιάς (προγραμματισμός, ανάλυση δεδομένων και φασματοσκόπιο), Νέαρχος Προκοπίου (σχεδιασμός σήματος, αισθητήρας φωτός, φασματοσκόπιο, κατασκευή), Παναγιώτης Κατζάνης (ηλεκτρονικά), Γιάννης Αϊβαλιωτέλλης (κατασκευή μοτέρ), Όθωνας Κοντός (ηλεκτρονικά, κατασκευή και κάμερα Ήλιου), που ταξίδεψαν στην Νορβηγία και Μαριλένα Μπουγουλιά (ηλεκτρονικά, σχεδιασμός ιστοσελίδας, solar tracker, αλεξίπτωτο), Μιχαέλλα Παπαχίου (αλεξίπτωτο, κατασκευή και ηλεκτρονικά), Δημήτρης Σπαθάρης (εξωτερικό περίβλημα και κατασκευή) και Ραμαζάν Κουμρίγια (Κατασκευή, ηλεκτρονικά) που δυστυχώς για διάφορους λόγους δεν καταφέραμε να τους έχουμε μαζί μας στην Νορβηγία. Μας έλειψαν πολύ! Οι μαθητές είχαν πλέον για «στέκι» τους όχι κάποια καφετέρια αλλά το εργαστήριο και πολλές φορές ήταν εκεί και δούλευαν μέχρι αργά την νύχτα. Στην προσπάθειά τους οι μαθητές είχαν συμπαραστάτες το σύλλογο των καθηγητών και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας του τόπου μας, την Περιφερειακή Διευθύντρια Βορείου Αιγαίου κα Μαρία Παπαδανιήλ, τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου κο Βασιλη Κοντάρα, τον σύμβουλο εκπαιδευτικής καθοδήγησης του σχολείου, κο Αγάπιο Οικονομίδη, την Σχολική Επιτροπή Λέσβου, το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου και όλους τους Μυτιληνιούς. Ιδιαίτερη ήταν η συμβολή του Διευθυντή του Σχολείου, κου Καπιωτά Μιχάλη που ανέλαβε το εξαιρετικά δύσκολο έργο της εύρεσης των απαραίτητων οικονομικών πόρων για την μετάβαση της αποστολής στην Νορβηγία, αφού η βάση εκτόξευσης ήταν πάνω από τον Πολικό κύκλο. Τους ευχαριστούμε όλους ολόθερμα.
Ο διαγωνισμός
31η Μαίου: Άφιξη στις Adenes.
1η Ιουνίου: Εγγραφή (registration) στον Διαγωνισμό.
2η Ιουνίου: Το πρωί 10άλεπτη παρουσίαση της αποστολής του Αρίσταρχου. Οι μαθητές μας παρουσίασαν πρώτοι την αποστολή τους και κατέπληξαν όλους τους συμμετέχοντες για την πρωτοτυπία και την αρτιότητα της αποστολής καθώς και για την ζωντάνια και την σαφήνεια της παρουσίασης. Ειδικότερα εξεπλάγησαν όλοι όταν έγινε επί τόπου επίδειξη του τρόπου λειτουργίας του Αρίσταρχου, της πρωτοποριακής του κατασκευής και του κατασκευασμένου από τους μαθητές φασματοσκόπιου, που μπορούσε να απεικονίσει ακόμα και γραμμικά φάσματα με εξαιρετική ακρίβεια.
Το μεσημέρι έως το βράδυ τελική συναρμολόγηση, «ανάκριση» από τους κριτές και τεχνικός έλεγχος όπου και δόθηκε το τελικό ΟΚ για την εκτόξευση, αφού ο Αρίσταρχος πληρούσε όλες τις προδιαγραφές του διαγωνισμού.
3η Ιουνίου: Μεταφορά στο πεδίο εκτόξευσης και εκτόξευση του Αρίσταρχου. Δυστυχώς κατά την εκτόξευση δεν πήραμε όλα τα δεδομένα που περιμέναμε λόγω άγνωστου τεχνικού προβλήματος. Ακόμα χειρότερα ο Αρίσταρχος χάθηκε και οι τεχνικοί δεν μπόρεσαν να τον εντοπίσουν ώστε να βρούμε και να εξηγήσουμε στην επιτροπή την αιτία του προβλήματος. Φοβηθήκαμε ότι όλα είχαν χαθεί όμως το βράδυ η καταπληκτική Γερμανική ομάδα ?Team Gamma? βρήκε και μας παρέδωσε τον Αρίσταρχο άθικτο, οπότε οι μαθητές αφού τον εξέταζαν όλο το βράδυ εντόπισαν το σφάλμα (κατά την είσοδο στον πύραυλο η κεραία συμπιέστηκε και διέκοψε την τροφοδοσία της κεντρικής πλακέτας του Αρίσταρχου) και ετοίμασαν την τελική τους παρουσίαση για την επόμενη μέρα.
4η Ιουνίου: Η τελική παρουσίαση των μαθητών όπου για άλλη μια φορά εντυπωσίασαν με την ανάλυση που έκαναν στην εύρεση του σφάλματος.
5η Ιουνίου: Ανακοίνωση της 2ης διάκρισης στην κατηγορία των προχωρημένων και επιστροφή.
Ευχαριστίες
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους συμπαραστάθηκαν στην ομάδα μας με λόγια και έργα.
Ιδιαίτερα θέλουμε να σταθούμε σε έναν αξιόλογο νέο επαγγελματία του τόπου μας τον κο Μανώλη Σκουληκάρη με τον οποίο ήρθαμε σε επαφή κατά το τελευταίο στάδιο της κατασκευής, όπου και είχε γίνει φανερό στην ομάδα μας ότι η πολυπλοκότητα της κατασκευής απαιτούσε μια ιδιαίτερα λεπτή επεξεργασία που οι συμβατικές μέθοδοι δεν μπορούσαν να μας καλύψουν. Αφού κατάλαβε την αγωνία μας αλλά και εκτίμησε την πρωτοτυπία και την εργασία των μαθητών, τους διέθεσε τον υπεραπαραίτητο όπως αποδείχτηκε τρισδιάστατο εκτυπωτή του που τελικά μπόρεσε να μας εξασφαλίσει το εξαιρετικό επίπεδο πολυπλοκότητας αλλά και λεπτομέρειας που απαιτήθηκε για την ιδιαίτερα πολύπλοκη κατασκευή του Αρίσταρχου. Να σημειωθεί εδώ ότι οι μαθητές μέσα σε ελάχιστο χρόνο αφομοίωσαν τη λειτουργία του σε εξαιρετικό επίπεδο. Επίσης μας διέθεσε τον εξοπλισμό του εργαστηρίου του που ήταν κατά πολύ καλύτερος από τον δικό μας και έλυσε κάποιες πρακτικές απορίες των μαθητών. Τον ευχαριστούμε και του ευχόμαστε καλή επιτυχία στις νέες επαγγελματικές του επιδιώξεις σχετικά με τα ηλεκτρονικά.
Επίσης ευχαριστούμε τους παρακάτω χορηγούς της προσπάθειας μας για την κάλυψη του κόστους μετάβασης της ομάδας στην Νορβηγία.
Την ποδοσφαιρική ομάδα ΑΕΛ Καλλονή η οποία εκτός του χρηματικού ποσού εμπιστεύεται στο σχολείο μας και αρκετούς από τους νεαρούς ποδοσφαιριστές της.
Την Αγία Ηγουμένη της Ιεράς Μονής Αγίου Ραφαήλ για την αγάπη, την ηρεμία και την φώτιση που έφερε στην ομάδα μας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή. Η ευλογία της ήταν καθοριστική.
Την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, που πρώτη μας ενθάρρυνε να προχωρήσουμε χορηγώντας το πρώτο χρηματικό ποσόν.
Την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.
Την Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς.
Το Φροντιστήριο Μεθοδικό.
Την εταιρεία εμπορίας συνθετικών και καινοτόμων υλικώνFIBERMAXCompositesγια την για μια φορά ακόμα, χορήγηση των ανθρακοϋφασμάτων για την κατασκευή τμημάτων του Αρίσταρχου.
Την Δεύτερη Μοίρα Αλεξιπτωτιστών (Ασπρόπυργος) για την χορήγηση του υφάσματος που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του αλεξίπτωτου.
Τον ηλεκτρονικό κο Παπαπάντου για την επιδιόρθωση μιας πλακέτας που κάψαμε προσπαθώντας να βγάλουμε το μέγιστο από αυτής όπως και την εκπαιδευτική μη κερδοσκοπική εταιρεία InternetNow! για την αντικατάσταση μιας άλλης.
Από βάθους καρδιάς ευχαριστούμε όλους όσους με έργα αλλά και με τον καλό τους λόγο και το ενδιαφέρον για την δουλειά των παιδιών τα ενθάρρυναν και τα βοήθησαν να φέρουν σε πέρας το εξαιρετικά δύσκολο έργο τους. Τους θεωρούμε εν δυνάμει «μέλη» της ομάδας με μεγάλο μέρος της διάκρισης να είναι και δικό τους.
Στόχοι
Το CanSat πρόσφερε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να δοκιμάσουν το πρώτο πραγματικό διαστημικό πρόγραμμά τους. Οι 14 ομάδες που επελέγησαν συναρμολόγησαν το μικρό δορυφόρο τους με τις διαστάσεις αλουμινένιου κουτιού σόδας και θα είχαν την ευκαιρία να τον εκτοξεύσουν με έναν πύραυλο τύπου Intruder.
Ο διαγωνισμός πρόσφερε μια μοναδική εμπειρία με τη διευκόλυνση του διαλόγου και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, καθώς επίσης και την ενθάρρυνση του στοιχείου του ανταγωνισμού μεταξύ των ομάδων από πολλές διαφορετικές χώρες.
Παρείχε στους μαθητές ένα ευρύ φάσμα ωφελειών. Ήταν σε θέση να συμμετέχουν σε όλες τις φάσεις ενός πραγματικού διαστημικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού του CanSat, της ολοκλήρωσης, της δοκιμής, της ανάλυσης στοιχείων και της παρουσίασης των αποτελεσμάτων. Άλλα πρακτικά οφέλη περιλαμβάνουν τη συνδυαστική γνώση προγραμματισμού, τεχνικού σχεδίου, ομαδικής εργασίας, ανάλυσης δεδομένων και παρουσίασης των συμπερασμάτων.
Ένας συμπληρωματικός στόχος για το σχολείο μας με την τρίτη συμμετοχή είναι η τεχνογνωσία ώστε να μπορέσει να διοργανώσει και τοπικό διαγωνισμό CanSat, κάτι που προετοιμάζεται και ελπίζουμε να μπορέσουμε σύντομα να ζητήσουμε την έγκριση για τη διεξαγωγή του.
Οργάνωση διαγωνισμού
Η ESA κάλυψε το κόστος το εκτόξευσης του ολοκληρωμένου CanSat με έναν πύραυλο που εκτοξεύτηκε από τη βάση πυραύλων And?ya σε ύψος 1 χλμ. Η And?ya, βρίσκεται 2 βαθμούς Βόρεια του αρκτικού κύκλου στο Νορβηγικό νησί Adenes.
Οι ομάδες έλαβαν την υποστήριξη από τους εμπειρογνώμονες της ESA και της NAROM σε όλη τη διαδικασία ανάπτυξης και μετείχαν σε όλη την διαδικασία της εκτόξευσης συνεργαζόμενοι με τους επιστήμονες και τεχνικούς της ΝΑRΟΜ.
Η ESA ανέλαβε να καλύψει τα έξοδα για την διαμονή 4 μαθητών και του επιβλέποντος καθηγητή από τις 01 έως τις 05 Ιουνίου. Δυστυχώς δεν κάλυπτε τα έξοδα ταξιδιού στην Νορβηγία για το σύνολο των παιδιών και της διαμονής των υπόλοιπων μαθητών της ομάδας.
Προηγούμενες Αποστολές
Οι μαθητές του σχολείου μας που μετείχαν στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό CanSat έφεραν σε πέρας με τον καλύτερο τρόπο την αποστολή τους παίρνοντας τον έπαινο καινοτομίας και ομαδικότητας συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τις γνώσεις και τα μέσα που τους παρέχει το Ελληνικό σχολείο. Η πλειονότητα των μαθητών που μετείχαν πέτυχε σε Πανεπιστημιακές σχολές σχετικές με το αντικείμενο που είχαν στην αποστολή. Η εργασία τους έγινε Πανελλήνια, Πανευρωπαϊκά και Παγκόσμια γνωστή με την συμμετοχή και την διάκριση του σχολείου στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, Στον 8ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και στο 8ο Παγκόσμιο Forum Partners in Learning. Επίσης διακρίθηκε στην Αριστεία και πρωτοπορία στην Εκπαίδευση. Οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους και τα επιστημονικά τους συμπεράσματα στο 2ο συνέδριο καθηγητών φυσικών μαθημάτων νομού Λέσβου και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Ακαδημία Πολιτών στη Μυτιλήνη ενώ έδωσαν πολλές συνεντεύξεις σε μέσα ενημέρωσης Πανελλήνιας εμβέλειας αποτελώντας πρότυπο για τους μαθητές του σχολείου μας και άλλων σχολείων αλλά και των νέων γενικότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο επίσημο Video της ESA για τον διαγωνισμό http://www.esa.int/SPECIALS/CanSat/SEMIK98OTCG_0. παντού εμφανίζεται να κυματίζει η Ελληνική σημαία καθώς και οι μαθητές του σχολείου μας.
Οι ίδιοι μαθητές έλαβαν το 1ο Ευρωπαϊκό βραβείο για το Icaromenippus CanSat στην κατηγορία Excelent Research Project στον διαγωνισμό e-skills 2012. Η πρωτοβουλία European e-Skills Week 2012 υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη ζήτηση για τους προχωρημένους χρήστες των ΤΠΕ και των επαγγελματιών για να διαμορφώσει μια ανταγωνιστική και καινοτόμο Ευρώπη. Διοργανώνεται με πρωτοβουλία της Γενικής Διεύθυνσης Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της Στρατηγικής της ΕΕ για τις Ηλεκτρονικές Δεξιότητες. Την υλοποίησή της έχουν αναλάβει η DIGITAL EUROPE και το European Schoolnet, σε συνεργασία με 38 εθνικούς φορείς και εταίρους http://eskills-week.ec.europa.eu/web/guest/e-skills-week-competition.
Οι μαθητές του σχολείου μας που μετείχαν στον 2ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό χάρη στην άψογη προετοιμασία και τον εξαιρετικό τρόπο εκτέλεσης της αποστολής τους πήραν το 2ο Ευρωπαϊκό βραβείο http://www.youtube.com/watch?v=KVC3aPVMRA8 , http://www.youtube.com/watch?v=m38skdspJAA, http://www.facebook.com/pages/Icaromenippus-3D/186451938100467?sk=wall, , http://icaromenippus3d.wordpress.com/,
http://www.youtube.com/watch?v=x_3QIlM-Tv4, http://www.sch.gr/197-2010-04-14-13-26-49/2362-cansat-2012 Επίσης παρουσίασαν την εργασία τους στο διήμερο σεμινάριο με θέμα «Οι Θετικές Επιστήμες στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» την Παρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Απριλίου 2013. Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς των θετικών επιστημών αλλά και κάθε εκπαιδευτικό Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης που ενδιαφέρεται για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στο μαθητικό συνέδριο ACSTAC 2013 που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, του CERN (European Organization for Nuclear Research) και του EPS (Εuropean Physical Society)
Άλλες διακρίσεις σε Πανελλήνιο αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο του σχολείου μας
Το 2008 την 1η Πανελλήνια Διάκριση στον 4ο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων που διοργανώνεται από την Microsoft Hellas με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας για το εκπαιδευτικό παιχνίδι ?Η δίκη του Γαλιλαίου? που είναι ένα 3D ηλεκτρονικό ComputerGame με θέμα τις διαφορές στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη του Γαλιλαίου. Οι μαθητές παίζοντας το μαθαίνουν την Φυσική (Μηχανική) της Α΄ Λυκείου.
http://www2.e-yliko.gr/htmls/Parousiasi_Ergon/4os_diag_prot_dask_Kontelis-G.ppt
Το 2008 την 1η Πανευρωπαϊκή διάκριση στον 5ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων (5th European Innovative Teachers Forum 2008) που έγινε στο Ζάγκρεμπ και διοργανώθηκε από την Microsoft υπό την αιγίδα της UNESCO για την ?Δίκη του Γαλιλαίου? (The Trial of Galileo). (http://www.microsoft.com/hellas/press/2008/innovativeteachersforum.mspx).
Τιμητική διάκριση στην εκδήλωση ?Αριστεία και καινοτομία στην εκπαίδευση? για το εκπαιδευτικό παιχνίδι ?Η δίκη του Γαλιλαίου?
http://www.ebusiness-lab.gr/galileo/index.html
http://excellence.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=345&Itemid=27
Επιλογή του έργου «Η Δίκη του Γαλιλαίου» σαν 1ο στις καλές διδακτικές πρακτικές που επιλέγηκαν στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης ώστε να αποτελέσει μέρος του επιμορφωτικού υλικού του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων που θα δοθεί στους καθηγητές Φυσικών Επιστημών. Αναρτήθηκε στις προτεινόμενες καλές διδακτικές πρακτικές που επελέγησαν στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης σαν ένα από τα προτεινόμενα σενάρια διδασκαλίας για το νέο σχολείοhttp://zeus.pi-schools.gr/epimorfosi/library/kp/index.php?dir=%2F2.%CE%94%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CE%B1%2F%CE%A0%CE%9504/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF.
Το σχολείο μας με ενέργειες της Διεύθυνσης και των καθηγητών διαθέτει πέντε πακέτα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έτσι ώστε να λειτουργεί σε αυτό πλήρες εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής με πολλές συμμετοχές μαθητών στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Εφέτος το σχολείο μας θα διεξάγει τοπικό διαγωνισμό για την ανάδειξη των ομάδων της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου που θα λάβουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό.
Πληροφορίες - Υλικό
Σχετικές πληροφορίες για τη φετινή συμμετοχή του Σχολείου μας στο διαγωνισμό CanSat μπορείτε να βρείτε στις ηλεκτρονικές σελίδες:
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Cansat_competition_successfully_completed
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/ESA_entrants_for_2014_CanSat_competition_selected
http://www.esa.int/Education/New_CanSat_Competition_Announced
https://www.facebook.com/aristarchuscansat?fref=ts
https://www.youtube.com/watch?v=iV0VbY4-PuQ Το εκπληκτικό όλο φρεσκάδα, βίντεο των παιδιών.
https://www.youtube.com/watch?v=IKXlCPuZNQk
https://www.youtube.com/watch?v=x6S2CJCsEsc
https://www.youtube.com/watch?v=2I2yjfjZ17E
https://www.youtube.com/watch?v=w8oEtgADi1k
Μετά τιμής
Ο Διευθυντής