Το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης προετοιμάζεται για την συμμετοχή στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής!
Η σελίδα της ομάδας στο FACEBOOK
Η σελίδα της ομάδας στο site του διαγωνισμού
Περισσεύει και αυτήν τη σχολική χρονιά η διάθεση των «γνωστών υπόπτων» του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης να εντρυφήσουν, και γιατί όχι να ξεχωρίσουν και πάλι, σε δύσκολα μονοπάτια της τεχνολογίας. Μετά το ψηφιακό παιχνίδι Φυσικής «Γαλιλαίος» που χαρακτήρισε το φυσικό Γιώργο Κοντέλλη ως «πρωτοπόρο δάσκαλο» στο διαγωνισμό τής Microsoft για το 2008, αλλά και τη «διαστημική» συμμετοχή πέρυσι του Σχολείου ως μοναδική ελληνική υποψηφιότητα στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, ήρθε η σειρά των ρομπότ.
Ο Γιώργος Κοντέλλης μαζί με τον καθηγητή Πληροφορικής Ευριπίδη Χατζηπαρασκευά και πάνω από 30 μαθητές του Σχολείου, «εισβάλλουν» δυναμικά στον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής κι έχοντας τη σθεναρή στήριξη του Σχολείου, όπως και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ετοιμάζουν ένα ρομπότ που θα διαχωρίζει υλικά προς ανακύκλωση για να διαγωνιστούν με αυτό τον Ιούνιο στην Αθήνα, στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Αν η ομάδα ή οι πολλές όπως όλα δείχνουν ομάδες που θα στείλει το Σχολείο στο Διαγωνισμό διακριθούν, παίρνουν το δρόμο για την Ολυμπιάδα. Όμως ήδη κάποιοι μαθητές καταπλήσσουν με τις ρομποτικές δημιουργίες τους, φτιάχνοντας για παράδειγμα ρομπότ που μέσα σε λίγα λεπτά συναρμολογούν τον κύβο του Ρούμπικ.
Στροφή στη ρομποτική
Απ? την αρχή της σχολικής χρονιάς υπήρξε προβληματισμός στο Σχολείο για το επόμενο βήμα. Ο Γιώργος Κοντέλλης, απαντώντας στο ερώτημα «τι θα κάνουμε φέτος;», έριξε το σπόρο να ξεκινήσει το μάθημα της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Μάθημα το οποίο ήδη διδάσκεται - και μάλιστα διαφημίζεται ως συγκριτικό πλεονέκτημα για την προσέλκυση μαθητών - σε λίγα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας. Τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν πρωτοβουλίες, με ανάλογες ιδιωτικές χορηγίες που υποστήριξαν αντίστοιχο πρόγραμμα σε σχολεία της Ρόδου και του Δήμου Αθηναίων.
Μετά την πρόκληση του εκπαιδευτικού, υπήρξαν μαθητές, όπως ο Θησέας Βιολάντης και ο Ηλίας Θεοδωρίδης, αντίστοιχα απ? τη Β΄ και την Α΄ τάξη, που ανέλαβαν να διερευνήσουν το άγνωστο έως τότε πεδίο της ρομποτικής και να ενημερώσουν σχετικά και τους συμμαθητές τους. Οι δύο αυτοί μαθητές ήταν και οι πρώτοι που προμηθεύτηκαν με δικά τους χρήματα ένα εκπαιδευτικό πακέτο κατασκευής και προγραμματισμού ρομπότ, το βασικό δηλαδή εφόδιο για την περαιτέρω ενασχόληση. Με τις δικές τους προτροπές, αλλά και την πρόοδο που είχαν στη ρομποτική, παροτρύνθηκαν και οι συμμαθητές τους.
Ο Ηλίας Θεοδωρίδης, μάλιστα, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε, ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες προγραμματισμού, να προχωρήσει με πάρα πολύ γρήγορα βήματα και να φτάσει στο σημείο να φτιάξει ένα ρομπότ που μέσα σε λίγα λεπτά λύνει τον κύβο του Ρούμπικ.
«Υπάρχουν άπειρες εφαρμογές, τις οποίες μπορεί να καταφέρει όποιος ασχοληθεί με τα ρομπότ», ανέφερε ο Θησέας Βιολάντης, εξηγώντας ότι για παράδειγμα υπάρχει η δυνατότητα με αυτό το βασικό μοντέλο και τον κατάλληλο προγραμματισμό να γίνει ρομπότ που να διπλώνει τα ρούχα, που να αναγνωρίζει ποιος μπαίνει στην πόρτα ενός δωματίου, και ανάλογα να κάνει ό,τι έχει προγραμματιστεί να εκτελεί.
«Ήταν απρόσμενη η ανταπόκριση και η ταχεία εξέλιξη των παιδιών», είπε ο κ. Κοντέλλης, προσθέτοντας ότι τελικά πάνω από 30 παιδιά έδειξαν ενθουσιασμό και συμμετέχουν στο μάθημα ρομποτικής που γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου και μάλιστα, επειδή το εργαστήριο δε χωρά όλα μαζί τα παιδιά, χρειάστηκε να χωριστούν σε ομάδες.
Τα παιδιά ασχολούνται μία με δύο ώρες την ημέρα, προσπαθώντας να μάθουν όσα περισσότερα μπορούν για τη ρομποτική, όπως και για το θέμα του Διαγωνισμού.
Διαχωριστής ανακύκλωσης
Σύμφωνα με τους κανόνες του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού, οι μαθητές του Λυκείου καλούνται να φτιάξουν ένα ρομπότ που να ξεχωρίζει οκτώ διαφορετικά υλικά προς ανακύκλωση. Προσπαθώντας να μας μυήσει στο περιεχόμενο του έργου που καλούνται να φέρουν εις πέρας οι μαθητές του 3ου Λυκείου, ο κ. Κοντέλλης είπε ότι στο βασικό εκπαιδευτικό πακέτο κατασκευής και προγραμματισμού ρομπότ υπάρχουν εξαρτήματα τα οποία με συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, αυτήν της εταιρείας που κατασκευάζει τα «κομμάτια» του ρομπότ, θα πρέπει να συναρμολογηθούν για να αναλάβουν να εκτελούν συγκεκριμένες εντολές. Στο Διαγωνισμό θα προκριθεί η ομάδα που με τα ίδια υλικά θα καταφέρει να συναρμολογήσει στο λιγότερο χρόνο ένα ρομπότ που θα κάνει συγκεκριμένη δουλειά, όσο πιο γρήγορα γίνεται.
«Προσωπικά θεωρώ ότι με το διαγωνισμό επιτυγχάνεται καλύτερα ο στόχος μας για εκπαιδευτική ρομποτική, για να μάθουν τα παιδιά και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους. Αυτήν τη φορά ξεκινάμε σε ένα παντελώς άγνωστο αντικείμενο απ? το μηδέν και βάζουμε πλώρη να φτιάξουμε ρομπότ με αντικειμενικά δύσκολες συνθήκες, αλλά με δεδομένη όπως πάντα τη βοήθεια όλης της σχολικής κοινότητας και των γονιών, που μας στηρίζουν και σε αυτή την προσπάθεια», κατέληξε ο κ. Κοντέλλης.
Οι μαθητές που συμμετέχουν στην ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής και παρακολουθούν ενεργά τα μαθήματα είναι απ? όλες τις τάξεις οι: Νίκος Βογιατζής, Θησέας Βιολάντης, Λεωνίδας Ζήσης, Γιάννης Μυρσινιάς, Γιώργος Μοιρασγεντής, Στρατής Μακρής, Γρηγόρης Χρηστίδης, Κώστας Ελαφρός, Φίλιππος Βλάχος, Μιχάλης Αλεξίου, Παναγιώτης Ραχάνης, Αλέξανδρος Αλαμανέλλης, Αντώνης Τριχώνας, Βαγγέλης Ευαγγελινίδης, Βαγγέλης Πίππας, Γιάννης Αργυρίου, Γιάννης Κουτσκουδής, Γιώργος Πασινιός, Γιώργος Πολυχρόνης, Γιώργος Χατζέλλης, Δημήτρης Στρατιώτης, Δημήτρης Χατζηβασιλείου, Ειρήνη Μουτζούρη, Ειρήνη Σαλεσιώτη, Εύα Βερβέρη, Εύα Τρίκου, Ηλίας Θεοδωρίδης, Ηλίας Ψυρούκης, Μιχάλης Σπυρόπουλος, Μυρσίνη Παντέμη, Παναγιώτης Καρέτος, Πάνος Βαλάκος, Παναγιώτης Πατέστος, Ραφαήλ Τσώλας, Σιδερής Μιχαλέλλης, Στρατής Κούκος, Στρατής Τσιρτσής και Χρήστος Σαλιαμπούκος.
Πηγή: www.emprosnet.gr
Παρουσίαση στα ΜΜΕ της ομάδας ρομποτικής:
Επίδειξη Lego Mindstorms NXT 2.0 από τον Ηλία Θεοδωρίδη, μαθητή του 3ου Λυκείου