Translate us!  

Greek Bulgarian Dutch English French German Hungarian Italian Romanian Spanish
   

RSS feed  

   

Σχ. Έτος: 2016-2017

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης

ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«Κινούμενο Σχέδιο – Ιστορία, Τεχνικές, Προοπτικές»

Υπεύθυνος καθηγητής: Αγάθος Ιωάννης

 

Κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου οι μαθητές χωρίστηκαν στις ακόλουθες ομάδες:

Ομάδα Α: Γκιργκέτσος Γ., Πότκα Ν., Καλαϊδόπουλος Β., Αντωνέλλης Σ.

Ομάδα Β: Σταυριανός Γ, Σαράκης Κ, Ταχτατζής Γ.

Ομάδα Γ: Καπετάνιος Π, Δαλακλής Ε., Κουκούτας Ξ., Δαλδαράς Μ, Γιαννέλης Ε.

Ομάδα Δ: Καλαϊτζής Ι., Πανταζοπούλου Α., Σταματέλλη Ε., Θεοφάνους Χ.

Η κάθε ομάδα ανέλαβε να ερευνήσει τα παρακάτω θέματα, σχετικά με το κινούμενο σχέδιο:

Ομάδα Α: Ιστορία του κινουμένου σχεδίου.

Ομάδα Β: Τεχνικές και διαδικασία παραγωγής του κινουμένου σχεδίου.

Ομάδα Γ: Γνωστές παραγωγές και καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν κι επηρέασαν την τέχνη του κινουμένου σχεδίου.

Ομάδα Δ: Πειραματισμοί κι εφαρμογές του κινουμένου σχεδίου.

Κάθε ομάδα ολοκληρώνοντας τη μικρή έρευνα που αφορούσε στο θέμα που διαπραγματευόταν, παρουσίασε στις υπόλοιπες τα συμπεράσματά της.

Με τη βοήθεια του υπεύθυνου καθηγητή, τα συμπεράσματα αξιολογήθηκαν κι εμπλουτίστηκαν με προβολές μικρής διάρκειας και πληροφορίες από το διαδίκτυο.

Το προϊόν της κάθε επιμέρους έρευνας θα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Η πλειοψηφία των μαθητών συνεχίζει και στο Β΄ τετράμηνο την έρευνα επάνω στην τέχνη του κινουμένου σχεδίου, με στόχο την παραγωγή μικρών εφαρμογών – κινουμένων σχεδίων, ως πρακτική προσέγγιση στης τεχνικές και το ύφος αυτής της τέχνης.

 
Το βίντεο της παρουσίασης της ερευνητικής εργασίας
 
 

Η ερευνητική εργασία αφορούσε την κατασκευή και προγραμματισμό ενός μετεωρολογικού σταθμού, βασισμένο στο kit που μας προμήθευσε η ORACLE και το Raspberry Pi Foundation και το οποίο περιλάμβανε τους κατάλληλους αισθητήρες και το μικρουπολογιστή Raspberry Pi2, καθώς και οδηγίες προγραμματισμού του.

 

Website: http://diasweather.weebly.com/

Μαθητές:

  • Σοφία Αξαρλή
  • Δήμητρα Ευαγγελινίδη
  • Γιώργος Παπαχριστοφόρου
  • Οδυσσέας Πετρέλλης
  • Άγγελος Τσιβγούλης
  • Στέλιος Χριστόφας
  • Μάρτιν Κολέβας
  • Γρηγόρης Κεχαγιάς
  • Αντώνης Παππάς
  • Παναγιώτης Κύτελης
  • Θεοδώρα Τσιριτς
  • Αλεξάνδρα Μωυσιάδου
  • Στέλλα Κατσάκου
  • Παναγιώτα Αραμπατζή

Υπεύθυνος καθηγητής: Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης, ΠΕ19

Website: http://firstaids2016.weebly.com

Αφίσα: https://www.canva.com/design/DACGkoZN8wc/VYhcAk3l5jvxhY8qOWgKMQ/view?utm_content=DACGkoZN8wc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

 

Μαθητές:

- Βασιλική Ψάνη
- Μαρία-Ελένη Χαχάλιου
- Αγγελική Προκοπίου
- Αφροδίτη Τσιτσάνου
- Γεωργία Κύτελη
- Ελένη Κοτσία
- Μυρσίνη Πλιάκα
- Ευδοκία Στεφανέλλη
- Χριστίνα Τάσση
- Μαρία Αχλάδα
- Δέσποινα Βάλλη
- Εύη Γρηγορίου
- Αφροδίτη Καδή
- Μιχαέλα Πατσέλλη
- Ζωή Αγριτέλλη
- Χριστίνα Καλλοντζή

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λαμπόγλου Παναγιώτα, ΠΕ11

Χαρτογραφώντας τις πολεμικές συγκρούσεις της 3ης χιλιετίας.

Σχολείο: 3° Λύκειο Μυτιλήνης

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Λαμπρινή Τσακμάκη

Σκοπός του προγράμματος

Οι μαθητές μελετώντας τις πολεμικές συγκρούσεις της εποχής μας να ευαισθητοποιηθούν, αφ ενός ως προς την αντιπολεμική στάση και πρακτική που οφείλει να έχει ένας ενεργός πολίτης στις μέρες μας προκειμένου να απομακρυνθεί το ενδεχόμενο εμπλοκής της χώρας μας σε πολεμικές συγκρούσεις, αφ εταίρου ως προς την στάση τους απέναντι στους πρόσφυγες που κατακλύζουν το νησί μας.

Επίσης να γνωρίσουν και εξοικειωθούν με την χρήση, ερμηνεία και κυρίως την κατασκευή χαρτών με την βοήθεια λογισμικών GISκαι έτσι να έρθουν σε επαφή με την σύγχρονη έννοια του όρου ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ.

Μαθήματα:    Ιστορία, Γεωγραφία/Γεωλογία, Λογοτεχνία, Πληροφορική, Θρησκευτικά,

Οικονομία, Πολιτική παιδεία.

Διάρκεια: 14 ώρες (7 δίωρα).

Δράσεις στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας, που αφορούν το προσφυγικο πρόβλημα.

  1. Στα πλαίσια ερευνητικής εργασίας με θέμα σχετικό με το προσφυγικό πρόβλημα, έγινε επίσκεψη μαθητών στις εγκαταστάσεις υποδοχής ευπαθών μάδων προσφύγων στις πρώην κατασκηνώσεις του ΠΙΚΠΑ. Έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις, συζήτηση μαθητών με πρόσφυγες (με βοήθεια διερμηνέων) καθώς και επίδοση παιχνιδιών από τους μαθητές σε μικρά προσφυγόπουλα. Η επίσκεψη έγινε με συνοδούς την κα Τσακμάκη Λαμπρινή, υπεύθυνη της ερευνητικής εργασίας, και του υποδιευθυντή κου Χατζηπαρασκευά Ευριπίδη.
  2. Δημιουργία χαρτών με τους δρόμους που ακολουθούν οι πρόσφυγες για να φτάσουν στην Ευρώπη

Παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας:

https://prezi.com/u893rvb_zp3j/presentation/ 

Σαρακης Ακίνδυνος

Λαγουτάρης Γιάννης

Μαλαμάς Γεώργιος

Γκιρκέτζος Νικόλαος

https://prezi.com/yagxnfgmykpw/edit/#2_13696309

Ψωμάρας Γεώργιος

Πότκα Λευτέρης

Καλαιτζής Ιγνάτης

Τατάκη Δέσποινα

https://prezi.com/9hcqjdjsk57g/robotics/

Σταματέλλη Ελβίρα

Τριανταφύλλου Κατερίνα

Χατζηελενούδας Ηρακλής

Χρυσανθάκη Ελισάβετ

https://prezi.com/dxzamcwd2h0g/lego-mindstorms/

Κρομμύδας Αθανάσιος

Δάλα Μαίρη

Σαλεσιώτη Πέγκυ

Κουκούτας Ξενοφών

Υπεύθυνος: Κοντέλλης Γιώργος (Φυσικός)

Υπεύθυνη καθηγήτρια Παναγιώτα Λαμπόγλου

 

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια Παναγιώτα Λαμπόγλου

 

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια Λαμπρινή Τσακμάκη

 

 

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το άρθρο στην Wikipedia

Ερευνητική Εργασία Βικιπαίδεια

Λεπέτυμνος

Α΄ Τάξη

3oυ Λυκείου Μυτιλήνης

Σχολικό έτος 2011-12

Μέλη ομάδας:

Καμινέλλης Γιώργος

Μαϊστρέλλης Νίκος

Σταμπουλής Στρατής

Περιεχόμενα

 

  • Περίληψη-Ευχαριστίες
  • Εισαγωγή
  • Θεωρητικό υπόβαθρο
  • Μεθοδολογία
  • Ανάλυση δεδομένων
  • Συμπεράσματα
  • Βιβλιογραφία
 

 

Περίληψη-Ευχαριστίες

   Η σύνταξη του άρθρου για την Ελληνική Βικιπαίδεια και η ανάρτησή του στο διαδίκτυο είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία, η οποία με την ενασχόληση στον υπολογιστή αποτελεί έναν παιγνιώδη τρόπο προσέγγισης της έρευνας, της γνώσης και της ομαδικής εργασίας. Η αναγκαιότητα αυτού του εγχειρήματος λόγω του μικρού αριθμού λημμάτων της ελληνικής Βικιπαίδειας αποτέλεσε για μας ισχυρό κίνητρο για εργασία και αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου μας.

Ευχαριστούμε ειλικρινά τους καθηγητές μας,      

Κ. Χατζηπαρασκευά και Κα Ικαριώτου που μας έδωσαν την ευκαιρία και μας μύησαν στον τρόπο λειτουργίας αυτής της ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας που τόσο πολύ χρησιμοποιούμε πάντα, χωρίς ποτέ να μπορούμε να φανταστούμε ότι θα μπορούσαμε να γίνουμε κι εμείς συντάκτες της. Ευχαριστούμε επίσης και το προσωπικό της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Μυτιλήνης για τη φιλοξενία και την εξυπηρέτηση που μας παρείχαν για την εύρεση πληροφοριών.

Εισαγωγή

Στόχοι Ερευνητικής Εργασίας

  • Να εμπλακούμε σε διαδικασίες διερεύνησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου πριν δώσουνε τεκμηριωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα.
  • Να αναπτύξουμε στάσεις και γνωστικό-μεθοδολογικές ικανότητες διερεύνησης θεμάτων διασφαλίζοντας την αυτονομία της σκέψης, μάθησης και δράσης, η οποία είναι απώτερο ζητούμενο της εκπαίδευσης.
  • Να μυηθούμε ενεργά και μέσα σε αυθεντικά πλαίσια προβληματισμού στον επιστημονικό τρόπο έρευνας, σκέψης, συγκρότησης της γνώσης και έκφρασης.
  • Να ενεργοποιηθεί η σκέψη, η δημιουργικότητα και η πρωτοβουλία μας μέσα από την άμεση και ενεργό εμπλοκή μας σε όλες τις φάσεις της ερευνητικής εργασίας.
  • Να αυξηθεί το ενδιαφέρον μας για τα επιμέρους μαθήματα.
  • Να προαχθεί η συλλογικότητα και η συνεργασία, εργαζόμενοι κατά ομάδες για τη μελέτη των θεμάτων και την εκπόνηση κοινών εργασιών.
  • Να δημιουργηθούν δίαυλοι επικοινωνίας του σχολείου μας με την τοπική κοινωνία, τα προβλήματά της και τους φορείς της
  • Να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή όχι ως εργαλείο, αλλά ως περιβάλλον μάθησης μέσω της αναζήτησης, συλλογής, αξιολόγησης υλικών από το διαδίκτυο.
  • Να συνεισφέρουμε εθελοντικά στην ανάπτυξη της ελληνικής Βικιπαίδεια της διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας ελευθέρου περιεχομένου.
  • Να προβάλουμε τον τόπο μας και να κάνουμε γνωστή την ιστορία του, τον πολιτισμό του, το φυσικό του περιβάλλον.
  • Είναι σημαντικό να εμπλουτίσουμε την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια με την ανάπτυξη λήμματος στην ελληνική έκδοση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ελληνική Wikipedia αριθμεί σήμερα μόλις 58.000 άρθρα όταν η ολλανδική έκδοση έχει ξεπεράσει πλέον τα 600.000 άρθρα και τα αγγλικά άρθρα της Wikipedia ξεπερνούν τα 3,5 εκατομμύρια.
  • Από τα λήμματα που απουσίαζαν από την ελληνική έκδοση ο Λεπέτυμνος αποτέλεσε συνειδητή επιλογή μας, γιατί είναι το ψηλότερο βουνό του νησιού μας, της Λέσβου, με πλούσια πανίδα και χλωρίδα και με αναφορά στη μυθολογία.
  • Μπορούμε να συμβάλουμε στον εμπλουτισμό του περιεχομένου της Βικιπαίδεια, καθώς η σύνταξη άρθρων μπορεί να γίνει ένα παιχνίδι γνώσης και διασκέδασης για μας τους μαθητές.

Στόχοι της εργασίας με θέμα τη Βικιπαίδεια για το λήμμα Λεπέτυμνος

Σημασία αναγκαιότητα θέματος

Προβληματισμοί-ερωτήματα

Από την αρχή της ενασχόλησης μας με την ερευνητική εργασία υπήρξαν κάποιοι προβληματισμοί και αρκετά ερωτήματα που μας απασχολούσαν και γιατί ήταν η πρώτη φορά που ασχολούμασταν με κάτι τέτοιο αλλά και γιατί η αρθρογράφησα στην Βικιπαίδεια ήταν κάτι καινούριο για μας. Κάποιοι προβληματισμοί ήταν:

  • Πόσο αποτελεσματική θα είναι η συνεργασία μας με δεδομένο ότι τα μέλη της ομάδας μας δεν γνωριζόμασταν και δεν είχαμε συνεργαστεί ξανά.
  • Αν θα υπάρξει πλούσια βιβλιογραφία σχετικά με το θέμα που επιλέξαμε.
  • Αν θα επιτύχουμε τους στόχους που αρχικά είχαμε θέσει.
  • Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η διαδικασία να αρθρογραφήσει κάποιος στη Βικιπαίδεια και,
  • Θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία της;

Θεωρητικό υπόβαθρο

Η διεθνής έκδοση της Wikipedia άρχισε στις 15 Ιανουαρίου 2001, ενώ η ελληνική έκδοση ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2002. Τα διάφορα άρθρα και λήμματα γράφονται στην Βικιπαίδεια συμμετοχικά με εξωτερικές πηγές και σε καμία περίπτωση δε αποτελούν πρωτογενές ερευνητικό υλικό. Το μόνο που χρειάζεται κανείς για να συμβάλλει σε ένα άρθρο είναι μία σύνδεση στο ίντερνετ και ένας φυλλομετρηθείς. Σήμερα υπάρχουν δύο τάσεις στην Βικιπαίδεια αναφορικά με την γνώση. Η πρώτη υποστηρίζει ότι γνώση είναι ότι αντιστοιχεί σε αυτό που λένε οι επιστήμονες και οι ειδικοί. Η δεύτερη άποψη υποστηρίζει ότι γνώση είναι κάτι το ευρύτερο που πηγάζει από την ίδια την ζωή, πέρα από διακεκριμένους επιστήμονες και στηρίζεται στην συμμετοχική γνώση.

Η Βικιπαίδεια γράφεται σε συνεργασία από εθελοντές από όλο τον κόσμο. Οποιοσδήποτε μπορεί να επεξεργαστεί άρθρα, απλώς πατώντας στη σύνδεση επεξεργασία που εμφανίζεται στην κορυφή της κάθε σελίδας. Οι επισκέπτες δεν χρειάζονται εξειδικευμένα προσόντα για να συμβάλουν, δεδομένου ότι ο πρωταρχικός ρόλος τους είναι να γράψουν άρθρα που καλύπτουν την υφιστάμενη γνώση. Αυτό σημαίνει ότι άνθρωποι όλων των ηλικιών και από οποιοδήποτε πολιτιστικό και κοινωνικό περιβάλλον μπορούν να γράψουν άρθρα στη Βικιπαίδεια. Τα περισσότερα από τα άρθρα μπορούν να τροποποιηθούν από οποιονδήποτε με πρόσβαση στο Διαδίκτυο, απλά πατώντας το σύνδεσμο επεξεργασία. Οποιοσδήποτε είναι ευπρόσδεκτος να προσθέσει πληροφορίες, άλλες πηγές ή παραπομπές, στο βαθμό που το κάνει εντός της πολιτικής και των οδηγιών της Βικιπαίδειας. Λανθασμένες ή αμφιλεγόμενες πληροφορίες υπόκεινται σε αφαίρεση. Οι χρήστες δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τυχαίες ζημιές όταν προσθέτουν ή βελτιώνουν τις πληροφορίες, καθώς άλλοι συντάκτες είναι πάντα κοντά για να δώσουν συμβουλές ή να διορθώσουν προφανή λάθη, και το λογισμικό της Βικιπαίδειας είναι προσεκτικά σχεδιασμένο ώστε να επιτρέπει την εύκολη αναίρεση συντακτικών λαθών.

Δεδομένα για την ελληνική Βικιπαίδεια

Η Βικιπαίδεια λειτουργεί με το MediaWiki.
Έχει 67.665 άρθρα, και 171.381 σελίδες στο σύνολο.
Έχουν γίνει 3.104.309 επεξεργασίες.
Υπάρχουν 6.308 αρχεία.
Υπάρχουν 94.273 εγγεγραμμένοι χρήστες, εκ των οποίων ενεργοί είναι οι 907. Δικαιώματα διαχειριστή έχουν 21 χρήστες.
Αυτές οι πληροφορίες ισχύουν ως προς τις 04:28 την 25 Δεκεμβρίου 2011.

Μεθοδολογία

Προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους που είχαμε θέσει, προσεγγίσαμε το θέμα μας ομαδοσυγκεντρωτικά. Μετά από διεξοδική συζήτηση με τα μέλη της ομάδας και με τη βοήθεια των υπεύθυνων εκπαιδευτικών μας επιμερίσαμε τις δραστηριότητες, ερευνήσαμε στο διαδίκτυο και σε άλλες έντυπες πήγες πληροφόρησης. Με σκοπό να έχουμε πληρέστερη πληροφόρηση επισκεφτήκαμε τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της πόλης και την τοποθεσία Λεπέτυμνος για τη λήψη φωτογραφιών. Τέλος, αναθεωρήσαμε και βελτιώσαμε τα αρχικά μας σχέδια μέχρι το τελικό τέχνημα και την ανάρτησή του στο διαδίκτυο.

Ανάλυση δεδομένων

Αρχικά στο πρώτο τρίωρο έγινε η παρουσίαση του τρόπου εργασίας του μαθήματος των ερευνητικών εργασιών από τους αρμόδιους καθηγητές. Έπειτα χωριστήκαμε στις ομάδες ενδιαφέροντος. Ακολούθησε «καταιγισμός ιδεών» με σκοπό να καταλήξουμε στο επιμέρους θέμα με το οποίο θα πραγματευόταν κάθε ομάδα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η τριμελής ομάδα που θα αναρτούσε στην ελληνική Βικιπαίδεια ένα άρθρο με θέμα το Λεπέτυμνο. Στο 3ο τρίωρο χωρίσαμε το κύριο θέμα που επιλέξαμε σε επιμέρους κατηγορίες τις οποίες ανέλαβε κάθε μέλος της ομάδας έπειτα από κοινή απόφαση. Τα επόμενα τρίωρα (4ο-9ο) συλλέχθηκαν οι πληροφορίες που χρειάζονταν. Σε αυτό το διάστημα υπήρξε μια επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη για εύρεση πληροφοριών που δεν υπήρχαν στο διαδίκτυο. Τα δύο τελευταία τρίωρα(10ο-11ο) δύο μέλη της ομάδας άρχισαν να επεξεργάζονται τις πληροφορίες και να συνθέτουν το τελικό άρθρο και το άλλο μέλος μελετούσε τις οδηγίες ανάρτησης στη Βικιπαίδεια ώστε τελικά να ανεβάσουμε το άρθρο με θέμα το Λεπέτυμνο συνοδευόμενο από κάποιες φωτογραφίες.

Συμπεράσματα

Τελειώνοντας την εργασία, διαπιστώσαμε πως η ανάρτηση άρθρου στη Βικιπαίδεια δεν ήταν τόσο δύσκολη όσο αρχικά έμοιαζε. Επιπλέον καταφέραμε να συγκεντρώσουμε αρκετές πληροφορίες για το θέμα μας και η συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας αποδείχθηκε πολύ καλή παρά το ότι δεν γνώριζε ο ένας τον άλλο. Τέλος η Βικιπαίδεια έχει θέσει αυστηρούς κανόνες σχετικά με την ανάρτηση υλικού έτσι ήταν επακόλουθο ότι θα αντιμετωπίζαμε μερικά προβλήματα συγκεκριμένα με το ανέβασμα εικόνων. Οι πιθανές διορθώσεις που έκαναν ή θα κάνουν στο μέλλον στο άρθρο άλλοι χρήστες της Βικιπαίδειας είναι αναμενόμενες και επιθυμητές, εφόσον η παρακολούθησή τους από μέρους μας μάς οδηγήσει σε πληρέστερη κατανόηση των κανόνων και λειτουργιών της εγκυκλοπαίδειας.

Βιβλιογραφία

  • Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Λύκειο

Επιστημονικός Συντονιστής Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας

  • Ατομικά ημερολόγια Μελών ομάδας
  • Ομαδικό ημερολόγιο
  • www.wikipedia.org

Κάντε κλικ εδώγια να δείτε το άρθρο στην Wikipedia

Ονόματα μαθητών:
Ελένη Κομνηνού
Βάλια Μουτζουρέλλη
Όλγα Πατέστου
Δέσποινα Τσιτσέλλη
Σχολείο:
3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης
Τάξη:
Α? Λυκείου
Το άρθρο που δημοσιεύσαμε στη Wikipedia σχετίζεται με τα μεταλλαγμένα τρόφιμα. Οι ενότητες που αναλύονται σ?εκείνο είναι αρχικά ο ορισμός των γενετικά τροποποιημένων τροφίμων και οι τεχνικές με τις οποίες δημιουργούνται.Έπειτα παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα καθώς και οι κίνδυνοι, που δημιουργούν στο περιβάλλον και στον άνθρωπο και τέλος τα γεγονότα του τότε και του σήμερα, δηλαδή ένα σύντομο ιστορικό.
Άμεσος στόχος της εργασίας είναι, μέσα από τη συμμετοχή μας στη Wikipedia, να ενημερώσουμε τους αναγνώστες της, ενώ παράλληλα έμμεσο στόχο θέσαμε τον εμπλουτισμό των εγκυκλοπαιδικών μας γνώσεων καθώς και την εδραίωση του ομαδικού πνεύματος στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων.Ταυτόχρονα έχοντας ως κύριο προβληματισμό την ανασφάλειά μας για το αν θα μπορέσουμε να διεισδύσουμε πλήρως στο θέμα, προσπαθήσαμε η έρευνά μας να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο γόνιμη και έγκυρη.
Επιλέξαμε να αναλύσουμε αυτό το θέμα, γιατί στη σύγχρονη εποχή απασχολεί πλήθος κόσμου και είναι ένα φαινόμενο που αυξάνεται όλο και περισσότερο, λόγω των τεχνολογικών επιτευγμάτων της επιστήμης. Κι αυτό γιατί τα πλεονεκτήματα τους, όπως αναφέρουμε και στο άρθρο μας, είναι ποικίλλα και έχουν καλύψει πλήθος αναγκών στο πέρασμα του χρόνου. Παρ? όλα αυτά πρέπει να σημειωθεί ότι οι κίνδυνοι που υπάρχουν είναι εξίσου σημαντικοί και πρέπει να απασχολούν τον καθένα από εμάς που καταναλώνουν αυτού του είδους τα τρόφιμα.
Τι ισχύει για τα μεταλλαγμένα τρόφιμα; Έχετε αναρωτηθεί τι επιπτώσεις μπορούν να έχουν στο περιβάλλον; Μήπως τελικά πρέπει να ανησυχούμε;
Εδώ και αρκετά χρόνια ζούμε μια δεύτερη γένεση τεχνολογικό χαρακτήρα. Μέσα σε εργαστήρια γενετικής δημιουργούνται μορφές ζωής, που ποτέ πριν δεν περπάτησαν στον πλανήτη μας Πρόκειται για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς, που αποτελούν την μεταλλαγμένη ελπίδα μας αλλά και τον μεταλλαγμένο εφιάλτη μας. Η εξέλιξη της γενετικής επιστήμης συνέβαλε στην παραγωγή τροφίμων και οργανισμών με τροποποίηση του γενετικού τους κώδικα. Με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, της γενετικής μηχανικής, είναι δυνατή η παραγωγή φυτών και ζώων ή ψαριών με νέες ιδιότητες. Τα νέα αυτά χαρακτηριστικά συνήθως αφορούν την ανθεκτικότητα τους σε ασθένειες, σε παράσιτα, στην ταχύτητα ανάπτυξής τους, στην εμφάνισή τους ή ακόμα και στη γεύση τους και στις ιδιότητές τους. Τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γεωργία, στην κτηνοτροφία, στην ιχθυοκαλλιέργεια και γενικά στη διατροφή σε παγκόσμια κλίμακα.
Ωστόσο, η επέμβαση του ανθρώπου στη φύση μπορεί τελικά να αποβεί καταστροφική: Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα είδος σολομού που έχει τροποποιηθεί, για να μεγαλώνει πιο γρήγορα. Μπορεί εύκολα το ψάρι αυτό, στη μεταλλαγμένη του μορφή, να εκτοπίσει και να θέσει σε κίνδυνο τον υπόλοιπο πληθυσμό των κανονικών ψαριών, διαταράσσοντας έτσι την ισορροπία στην τροφική αλυσίδα. Ακόμα, σκεφτείτε τις επιπτώσεις ενός ιού ο οποίος, αφού τροποποιηθεί για να ελέγχει τα έντομα, παρουσιάσει συμπεριφορές, που μπορεί να αποβούν μοιραίες για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Όπως  καταλαβαίνετε, για τη δημιουργία γενετικά τροποποιημένων τροφίμων υπάρχει λόγος και αντίλογος. Οι γνώμες διίστανται, ωστόσο δεν έχει επικρατήσει κάποια από αυτές. Έτσι ο κάθε καταναλωτής επιλέγει να αντιμετωπίσει τα μεταλλαγμένα τρόφιμα από τη δική του οπτική γωνία!
Κλέίνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το συγγραφέα του βιβλίου ?Κλωνοποίηση και μεταλλαγμένα προϊόντα?,Odile Robert, για τις πολύτιμες πληροφορίες που πήραμε, καθώς και τους δύο υπεύθυνους καθηγητές μας, κ.Καριώτου και κ.Χατζηπαρασκευά, για τη βοήθεια που μας προσέφεραν όταν τη χρειαστήκαμε.

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το άρθρο στην Wikipedia

Ερευνητική Εργασία-Έκθεση

3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης

Οι μαθητές της 1ης Λυκείου 2011-2012:

  • Μαρία-Φωτεινή Ευαγγέλου

  • Ευστράτιος Σταυρινός

  • Φώτιος Στρατιώτης

  • Ελένη Σάρεϊνεν

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εισαγωγικό κείμενο

Η δημιουργία του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

Η χλωρίδα

Η πανίδα

Οι χώροι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας

Περίληψη της Ερευνητικής Εργασίας

Οι μαθητές της προβαλλόμενης εργασίας ασχολήθηκαν με την ερευνητική εργασία της Βικιπαίδεια, με θέμα το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σιγρίου.

Η εργασία αυτή, αναφέρεται στις συνέπειες της έκρηξης του ηφαιστείου, στην βλάστηση που υπήρχε τότε και τώρα, στους ζωντανούς οργανισμούς ( όπως ζώα), στην δημιουργία του μουσείου και στους χώρους του.

Ευχαριστούμε τους:

  • Υπεύθυνους καθηγητές του τμήματος της Βικιπαίδεια

  • Δημοτική Βιβλιοθήκη Μυτιλήνης

  • Κ. Ζούρο (υπεύθυνος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Σιγρίου)

  • Μαθητές του τμήματός μας

Εισαγωγή

Στόχος μας είναι να μάθουμε να συνεργαζόμαστε με άλλα άτομα και να γίνουμε υπεύθυνοι απέναντι στις υποχρεώσεις μας. Για να το πετύχουμε αυτό, βοηθήσαμε ο ένας τον άλλον με την συμβολή που μπορούσε να προσφέρει ο καθένας στην εργασία που μας τέθηκε.

Προβληματική-Ερωτήματα

Κατά την όλη διάρκεια του τετραμήνου υπήρξαν μερικά προβλήματα. Ένα από αυτά ήταν η εύρεση θέματος για την Βικιπαίδεια. Δηλαδή, δυσκολευτήκαμε να βρούμε ένα θέμα που θα ενδιέφερε όλα τα μέλη της ομάδας και να ασχοληθούμε με αυτό. Το άλλο μας πρόβλημα ήταν η ανακατομή των ρόλων, καθώς δεν γνωριζόμασταν ιδιαίτερα μεταξύ μας και είχαμε να κάνουμε αρκετά για την εργασία και κάποιες φορές δεν προλαβαίναμε να τα ολοκληρώσουμε. Τελευταίο και μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν το «ανέβασμα» του κειμένου μας στην ιστοσελίδα της Βικιπαίδεια. Ο τρόπος επιφόρτισης ενός αρχείου, σαν και αυτό, ήταν αρκετά περίπλοκος και απαιτούσε επεξεργασία και ρυθμίσεις, όπως και για το φωτογραφικό υλικό και τα πλαίσια με τις πηγές , τα οποία μας πήραν αρκετό χρόνο.

Όμως, με την συνεργασία και την βοήθεια μαθητών και καθηγητών, καταφέραμε να το ολοκληρώσουμε και να εκπληρώσουμε ότι μας είχε ανατεθεί, καθώς και να λύσουμε όλες τις απορίες και τα ερωτήματα που είχαμε.

Σημασία/Αναγκαιότητα θέματος

Η σημασία του θέματος μας ήταν αναγκαία, από την στιγμή που δεν υπήρχε σχετικό λήμμα στην Βικιπαίδεια για το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου. Έτσι, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα, αφού αποτελεί ένα πολύ σημαντικό και αξιοθαύμαστο μνημείο της Ελλάδος και άξιζε να προβληθεί. Δώσαμε την ευκαιρία σε όσους ενδιαφέρονταν να γίνουν αναγνώστες και να έχουν την δυνατότητα να πληροφορηθούν από μια έμπιστη πηγή με συγκεντρωμένο υλικό για το δάσος και το μουσείο.

Θεωρητικό υπόβαθρο

Αρχικά, σκεφτήκαμε να επικεντρωθούμε σε ένα θέμα που αφορά τον τόπο μας. Είχαμε αρκετές και καλές επιλογές για να ασχοληθούμε, καθώς και το νησί μας περιλαμβάνει σημαντικά αξιοθέατα. Τελικά, όμως, περιοριστήκαμε σε ελλιπή θέματα επειδή υπήρχαν ήδη ολοκληρωμένα λήμματα στην Βικιπαίδεια για αυτά τα αξιοθέατα. Κατόπιν συζήτησης με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας καταλήξαμε στο θέμα του Απολιθωμένου Δάσους και Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σιγρίου. Άλλος ένας λόγος που καταλήξαμε στην επιλογή αυτή, ήταν διότι μας διευκόλυνε το διαδίκτυο λόγο της ύπαρξης πηγών, από τις οποίες, μπορούσαμε να αντλήσουμε πλήθος πληροφοριών σχετικά με την εργασία μας.

Μεθοδολογία συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων

Συλλέξαμε δεδομένα μέσω:

  • Του διαδικτύου (ιστότοπων)

  • Των βιβλίων σχετικά με το μουσείο και το Απολιθωμένο Δάσος

  • Των φυλλαδίων και των περιοδικών του μουσείου (που έφεραν οι μαθητές)

Έπειτα, επεξεργαστήκαμε τα δεδομένα αυτά, με την βοήθεια προγραμμάτων του Η/Υ.

Ανάλυση δεδομένων

Η εργασία μας αναφέρεται στο Απολιθωμένο Δάσος και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σιγρίου και αποτελείται από τέσσερα μέρη. Το πρώτο μέρος αναφέρεται στα αίτια δημιουργίας του δάσους. Εκεί περιλαμβάνονται πληροφορίες σχετικά με τον τόπο, την εποχή και την κατάσταση που επικρατούσε τότε. Στο δεύτερο μέρος αναγράφεται η χλωρίδα που βλάστιζε πριν και μετά την έκρηξη του ηφαιστείου. Στο τρίτο μέρος της εργασίας μας παρουσιάζεται η πανίδα που κυριαρχούσε στο δάσος και πώς εξελίχθηκε μέχρι σήμερα. Τέλος, στο τέταρτο μέρος βλέπουμε τους χώρους του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και την ίδρυσή του.

Συμπεράσματα που καταλήξαμε?

Ήταν σημαντικό να «ανεβεί» αυτό το λήμμα στο διαδίκτυο, διότι αναδείκνυε το νησί της Λέσβου και αποτελούσε σπάνιο μνημείο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εκτός από αυτά, μάθαμε και εμείς οι

ίδιοι κάποια πράγματα σαν ομάδα.

Βιβλιογραφία

  • Από το βιβλίο: Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου (Οδηγός Εκθέσεων)

  • Από φυλλάδια του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου

  • Από την επίσημη ιστοσελίδα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας

Κάντε κλικ εδώγια να δείτε το άρθρο στην Wikipedia

3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Α? ΛΥΚΕΙΟΥ

Ερευνητική εργασία των:
Ευσταθίου Μαριλένα
Μυρίντζου Νίκη
Πραφτσιάρη Μαντώ
Σκανδαλέλλη Μαριάννα
με θέμα τη ζωή και το έργο του Alexander Lee McQueen

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2011-2012

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • Στη 3η και στη 4η σελίδα υπάρχουν η περίληψη της εργασίας και οι ευχαριστίες των μελών της ομάδας.
  • Από την 4η σελίδα έως και σελίδα 7η υπάρχει η ερευνητική έκθεση της ομάδας. ( εισαγωγή, μεθοδολογία, ανάλυση δεδομένων, συμπεράσματα κλπ. )
  • Από σελίδα 7η έως και το τέλος ( σελίδα 8η ) είναι οι πηγές.

Περίληψη/Ευχαριστίες
Αρχικά, χωριστήκαμε σε ομάδες και επιλέξαμε το θέμα με το όποιο θέλαμε να ασχοληθούμε (Βιογραφία Alexander Lee McQueen). Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες πάνω σ? αυτό και αρχίσαμε να οργανώνουμε τα υποθέματα. Όταν τελειώσαμε το θέμα μας, το ανεβάσαμε στη βικιπαίδεια και προσθέσαμε κάποιες σχετικές εικόνες και πρόσθετες πληροφορίες.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους υπεύθυνους καθηγητές της ερευνητικής εργασίας ( κ. Καριώτου, κ. Χατζηπαρασκευά) που μας βοήθησαν στη διεξαγωγή μιας σωστής και ολοκληρωμένης εργασίας όπως επίσης και την υπάλληλο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, η οποία μας προέτρεψε στην αποστολή e-mail στον οίκο του Alexander Lee McQueen για παραπάνω πληροφορίες.
Ερευνητική έκθεση
Όταν ξεκινήσαμε την ερευνητική εργασία, δεν είχαμε ενθουσιαστεί με την ιδέα ότι θα γράψουμε στη βικιπαίδεια. Στη συνέχεια, που βρήκαμε το θέμα που μας άρεσε, αρχίσαμε να ενδιαφερόμαστε και να προσπαθούμε για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Γενικά, επιλέξαμε ένα θέμα το οποίο κατά τη γνώμη μας, προσφέρει πολλά στο κοινωνικό σύνολο. Καταρχάς, ο Alexander Lee McQueen αποτελεί ένα σημαντικό «κεφάλαιο» στο θέμα μόδα καθώς έχει προσφέρει πολλά με το έργο του και έχει δώσει κίνητρα σε νεότερους καλλιτέχνες και σχεδιαστές. Επιπρόσθετα, μέσω τις δουλειάς του, έδωσε πολλαπλά ερεθίσματα και νέες ιδέες σε σχεδιαστές της γενιάς του αλλά και στον ευρύτερο κόσμο, γενικότερα. Κλείνοντας, η ζωή ενός τόσο μεγάλου σχεδιαστή, πιστεύουμε πως θα είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και πως αφορά ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού που θέλει να είναι πλήρως ενημερωμένο πάνω σε θέματα που αφορούν τη μόδα.
Για να βρούμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν, ψάξαμε σε πολλές ιστοσελίδες, περιοδικά και εφημερίδες που τελικά μας βοήθησαν στο να έχουμε ένα ικανό αποτέλεσμα. Όσα αφιερώματα βρήκαμε, τα επεξεργαστήκαμε αρκετά για να δούμε αν ισχύουν και διασταυρώσαμε τις πληροφορίες ανάμεσα σε διάφορα sites. Επίσης, ξοδέψαμε αρκετά τρίωρα προκειμένου να κάνουμε μια σωστά δομημένη μετάφραση. Ένα ακόμα πράγμα που μας βοήθησε, ήταν η επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη καθώς εκεί βρήκαμε βιβλία για την ζωή και το έργο του McQueen καθώς και κάποια αποσπάσματα από ομιλίες του, που μας φάνηκαν αρκετά χρήσιμα και εμπλούτισαν την εργασία μας.
Όταν είχαμε συλλέξει όλες τις πληροφορίες, χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο για να τελειώσουμε γρηγορότερα τα υποθέματα μας. Βέβαια, πριν το χωρισμό σε ομάδες ανά δύο, κάναμε συζήτηση μεταξύ μας για το πώς θα θέλαμε να είναι δομημένο το κείμενο και γενικότερα, για το πώς θα συντάσσαμε σωστά όλες τις ιδέες που είχαμε. Με σωστή συνεργασία, καταφέραμε και ολοκληρώσαμε όλα τα υποθέματα όπου στη συνέχεια τα επεξεργαστήκαμε και τα τέσσερα μέλη της ομάδας για να διαμορφώσουμε το τελικό αποτέλεσμα.

Αυτή τη στιγμή, που έχουμε ολοκληρώσει το θέμα μας και το έχουμε ανεβάσει στη βικιπαίδεια, είμαστε πολύ ευχαριστημένες τόσο με τους εαυτούς μας όσο και με το γενικό αποτέλεσμα που καταφέραμε να έχουμε. Επίσης, νιώθουμε αρκετά χαρούμενες που θα μπορέσει ο κόσμος να διαβάσει, να διορθώσει και να πάρει πληροφορίες πάνω στο θέμα μας αλλά και για το γεγονός ότι προσφέραμε και εμείς κάτι, έστω μικρό, μέσα σε αυτή τη μεγάλη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια, τη βικιπαίδεια.
ΠΗΓΕΣ

Τέλος

Στιγμιότυπα από την παρουσίαση των ερευνητικών εργασιών της Α'Λυκείου (Α'τετράμηνο) 2011-12):

 

 

Από project videos

 

 

 

 

Από project videos

 

 

 

 

 

Οι παρουσιάσεις των ερευνητικών εργασιών:

 

 

 

 

 

 

Ερευνητική εργασία Α' Λυκείου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ:

ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Παρουσίαση-εισήγηση κου Καλλοντζή, πρόεδρου της Ενωσης Καταναλωτών Λέσβου:

Επίσκεψη στο διαφημιστικό γραφείο TARGET POINT:

Εργασία σε ομάδες:

Ερευνητικές εκθέσεις:

Κατεβάστε σε συμπιεσμένη μορφή από εδώ

 

ΟΜΑΔΑ 1

Ερευνητική εργασία του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης

με θέμα την «Δύναμη των Λέξεων»

Ονόματα μαθητών ομάδας:

Γαβριήλ Στράτος

Κούτλα Άννα

Πραφτσιάρη Μαντώ

Σκανδαλέλλη Μαριάννα

Σταυρινός Στράτος

Υπεύθυνοι καθηγητές:

Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης
Καριώτου Παναγιώτα

Σχολικό Έτος: 2011-2012
Τετράμηνο: 2ο


Ευχαριστίες ? Αφιερώσεις

Αρχικά, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους υπεύθυνους καθηγητές της Ερευνητικής εργασίας μας, κ. Χατζηπαρασκευά και κ. Καριώτου, για την βοήθεια που μας προσέφεραν σε σχέση με την επεξεργασία και γενικότερα, το μοντάζ του video.

Το συγκεκριμένο βίντεο, θα θέλαμε να το αφιερώσουμε σε όλα εκείνα τα παιδιά και τους εφήβους που έχουν πέσει θύματα ενδοσχολικής βίας και που έχουν υποστεί μέσω υβριστικών λέξεων, ψυχολογικό πόλεμο. Μέσω αυτού, δηλώνουμε την συμπαράσταση μας και προσπαθούμε να δώσουμε σωστά μηνύματα προκειμένου να μειωθεί αυτό το πολυδιάστατο φαινόμενο.

 

Εισαγωγή

Αρχικά, επιλέξαμε την ερευνητική εργασία με τίτλο «Δημιουργία και επεξεργασία video» καθώς θέλαμε να αναπτύξουμε τις δεξιότητές μας στον υπολογιστή αλλά με έναν ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Ακόμη, βρήκαμε ενδιαφέρον το γεγονός ότι ένα δικό μας videoθα μπορεί να είναι ορατό σε όλους τους χρήστες του internet. Επίσης, όταν διαλέξαμε το συγκεκριμένο project, θεωρήσαμε καλό να προβάλλουμε ένα σύγχρονο πρόβλημα που μαστίζει την κοινωνία.

Πιο συγκεκριμένα, αναλάβαμε το θέμα «η δύναμη των λέξεων» γιατί θεωρούμε πως συμβάλλει στην βελτίωση της κοινωνίας και πιο συγκεκριμένα, της μικρής κοινωνίας, αυτής του σχολείου.

Γενικότερα όμως, η λεκτική, κυρίως, βία βρίσκεται σε έξαρση στις μέρες μας και μέσω του συγκεκριμένου video, συμβάλλουμε στην ευαισθητοποίηση των εφήβων.

Τα τελευταία χρόνια, το ποσοστό των περιστατικών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με παλιότερα και γι?αυτό το λόγο, θεωρήσαμε σωστό να δείξουμε στον κόσμο το κακό που προκαλεί η βία αλλά και την δύσκολη θέση των θυμάτων.

Η τεχνική μας

Όταν ξεκινήσαμε την ερευνητική εργασία, δεν είχαμε κάποιο συγκεκριμένο θέμα στο μυαλό μας και αλλάζαμε συχνά ιδέες. Όταν βρήκαμε το θέμα με το οποίο τελικά ασχοληθήκαμε, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε σκληρά πάνω σε αυτό καθώς μας πίεζε ο χρόνος. Αρχικά, γράψαμε το σενάριο και το χωρίσαμε σε σκηνές. Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε εντατικά γυρίσματα στα οποία αντιμετωπίσαμε πολλά τεχνικά προβλήματα. Η λήψη των σκηνών μάς δυσκόλεψε διότι έπρεπε να βρούμε το κατάλληλο μέρος για τα γυρίσματα. Έπειτα, ασχοληθήκαμε πλήρως με το μοντάζ για να καταλήξουμε στην σωστή συνοχή του video και να περάσουμε τους προβληματισμούς μας στους θεατές. Τέλος, βάλαμε το τραγούδι που ταίριαζε στο ύφος του videoκαι έτσι ολοκληρώσαμε την εργασία μας.

Συμπεράσματα

Αφού τελειώσαμε την εργασία μας, νιώθουμε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα καθώς δουλέψαμε αρκετά γι?αυτό. Αυτό το video, μας βοήθησε στο να καταλάβουμε περισσότερα πράγματα για τη βία, να ευαισθητοποιηθούμε και να ευαισθητοποιήσουμε ταυτόχρονα και όσους είδαν το video.

 

ΟΜΑΔΑ 2

Ερευνητική Έκθεση

3o Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης

Προστασία του περιβάλλοντος

Ονόματα Ομάδας: Πίτσιος Μάρκος , Λουλής Μάριος , Ντάνις Στέφανος , Πλευριτάκης Μιχάλης

Καθηγητές:Καριώτου Παναγιώτα , Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης

Α τάξη β΄ τετράμηνο

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους καθηγητές οι οποίοι με τις χρήσιμες οδηγίες τους μας βοήθησαν στην δημιουργία του βίντεο.

Η δημιουργία του βίντεο είναι ενδιαφέρουσα διότι μαθαίνεις πώς να επεξεργάζεσαι ένα βίντεο και επίσης διότι ζεις την εμπειρία του ηθοποιού και ακόμη επειδή η εικόνα είναι πιο δυνατή από τις λέξεις. Επιπλέον αυτό το βίντεο έχει σκοπό να περάσει ένα βαθύτερο μήνυμα στους ανθρώπους όσον αφορά το περιβάλλον ενώ πιστεύουμε πως θα συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση κάποιων ασυνείδητων συμπολιτών μας . Ένα από τα κυριότερα ερωτήματά μας ήταν το πώς θα κάνουμε το μοντάζ και πώς θα προσθέσουμε κάποιες λεπτομέρειες.

Σε κάποια τρίωρα βγήκαμε εκτός σχολικού χώρου εξαιτίας των γυρισμάτων .

Το συμπέρασμα που αποκομίσαμε από τη δημιουργία του βίντεο ήταν ότι μάθαμε να το επεξεργαζόμαστε και να κάνουμε μοντάζ .

Για την κατασκευή του βίντεο χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα MovieMakerενώ επίσης δανειστήκαμε μια Cameraαπό το σχολείο για τα γυρίσματα .

Τέλος το βίντεό μας παρουσιάζει κάποιες σκηνές της καθημερινότητας όπου κάποιοι δρουν απερίσκεπτα βλάπτοντας το περιβάλλον ενώ κάποιοι άλλοι προσπαθούν να τους περάσουν το σωστό μήνυμα φροντίζοντας το .

ΟΜΑΔΑ 3

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

   3o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Σχολικό έτος:2012

2o τετράμηνο                                        

            

ΘΕΜΑ: Προβολή της καθημερινότητας ενός μαθητή με μέσο ένα Video-Clip.

 

Ονόματα ομάδας:

  • Αθάνατος Μαρίνος
  • Κατσακούλη Γιώτα
  • Χαλβαντζή Μαρία
  • Χαρδαλή Ραφαέλα
  • Χαχάλη Ηλιάνα

Επιβλέποντες καθηγητές:

  • Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης
  • Καριώτου Παναγιώτα


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Αυτή η ερευνητική εργασία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι δίνεται το έναυσμα στο μαθητή να:

  • μάθει να χειρίζεται σωστά μία κάμερα.
  • επεξεργάζεται ένα Video.
  • ενημερωθεί για τα στάδια δημιουργίας ενός Video-Clip.
  • έχει στην διάθεση του ένα καινοτόμο μέσο, με τη βοήθεια του οποίου μπορεί να εκφράσει τις απόψεις, τις σκέψεις και τα συναισθήματά του.
  • μάθει να συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του.

     Επίσης συνέβαλλε στο να μάθουν οι μαθητές να χρησιμοποιούνε το πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο-κλιπ, Movie Maker.

     Ένας από τους κύριους στόχους της είναι να συνειδητοποιήσει ο μαθητής το ρόλο του μέσα στην ομάδα, καθώς και να αναπτύξει την κριτική του σκέψη επιλέγοντας τις κατάλληλες σκηνές για την δημιουργία ενός αξιόλογου βίντεο.

     Κατά την διάρκεια της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες, όπως η επιλογή θέματος και η υλοποίησή του, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με τη βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητών.


Μέθοδοι συλλογής δεδομένων

Για την βιντεοσκόπηση των απαιτούμενων σκηνών πραγματοποιήθηκαν λήψεις στον χώρο του σχολείου, στα σπίτια των μελών της ομάδας και στον δρόμο για το φροντιστήριο. Στα τρίωρα που μας δόθηκαν ασχοληθήκαμε με το μοντάζ και την επεξεργασία του βίντεο, καθώς και με την λήψη ορισμένων σκηνών. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις των μελών της ομάδας πέρα από τις ώρες της λειτουργίας του σχολείου.

 Για τις ανάγκες της ερευνητικής μας εργασίας χρησιμοποιήσαμε τον παγκόσμιο ιστό για την εύρεση ηχητικών εφέ που θα κάνουν το βίντεο-κλιπ μας πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό στο κοινό.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι οι σκηνές βιντεοσκοπήθηκαν και υλοποιήθηκαν από τα μέλη της ομάδας χωρίς να χρησιμοποιήσουμε έτοιμο υλικό.

 

Συμπεράσματα:

Παρόλο που αντιμετωπίσαμε ορισμένες δυσκολίες η ικανοποίηση μας ήταν μεγάλη, εφόσον καταφέραμε να συνεργαστούμε αποτελεσματικά και να δημιουργήσουμε ένα αξιόλογο βίντεο-κλιπ. Ακόμη καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η ερευνητική εργασία στα πλαίσια της σχολικής εκπαίδευσης θα συμβάλει στην προετοιμασία μας για τις μελλοντικές μας πανεπιστημιακές εργασίες.


Ευχαριστίες

Ανακεφαλαιώνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε αρχικά την κα Καριώτου και τον κ. Χατζηπαρασκευά για την ηθική υποστήριξη, την βοήθεια, τις ιδέες και τις συμβουλές τους και κατά συνέπεια το σχολείο για την ηλεκτρονική υποστήριξη και τις υποδομές του.


Βιβλιογραφία

Ευρεση ηχηικων εφε:


 ΟΜΑΔΑ 4

Ερευνητική εργασία του 3ου Γενικού

Λυκείου Μυτιλήνης

με θέμα τον <<Αθλητισμό>>

 

 

 

Ονόματα μαθητών  

 

  • Ευσταθίου Μαριλένα
  • Καρέτου Μαρία
  • Κοτοπούλη Μαρία
  • Δουλάς Παντελής

 

Ονόματα επιβλεπόμενων καθηγητών :

  • Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης
  • Καριώτου Παναγιώτα

 

Σχολικό έτος: 2011-2012

 

Τετράμηνο:2ο


Ευχαριστίες

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους υπεύθυνους καθηγητές του project, κος Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης και κα Καριώτου Παναγιώτα,

που μας βοήθησαν στο θέμα και στην υλοποίηση του

βίντεο μας. Ακόμα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον γυμναστή στου 4ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης Βασίλη Αγκομπιάν αφού χάρη σ? αυτόν συγκεντρώσαμε πληροφορίες για το θέμα του βίντεο μας τον αθλητισμό με αποτέλεσμα να μάθουμε και εμείς τον σωστό τρόπο ζωής αλλά και περνώντας ένα ουσιαστικό μήνυμα στους υπολοίπους.


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Η δημιουργία βίντεο έχει πολύ ενδιαφέρον αφού μέσα από αυτήν βελτιώνεται η δημιουργικότητά μας. Μπαίνουμε στην διαδικασία να σκεφτούμε ένα θέμα που θα επεξεργαστούμε, τις σκηνές που θα τραβήξουμε, ποιοι θα είναι οι ηθοποιοί και πως θα είναι ντυμένοι. Ακόμα, τι εφέ θα προσθέσουμε στο βίντεο και αν θα ακούγεται κάποιο τραγούδι την ώρα που θα παίζει το βίντεο. Επίσης βελτιώνεται η φαντασία και η σκέψη μας αφού σκεφτόμαστε και πραγματοποιούμε ( οι ηθοποιοί) κάποιες χαρακτηριστικές εκφράσεις και κινήσεις έτσι ώστε οι θεατές να πειστούν. Κύριος στόχος της είναι να μας κάνει περισσότερο δημιουργικούς. Ακόμη μέσα από αυτό μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε σε ομάδα και να σεβόμαστε τις απόψεις όλων των μελών της. Μαθαίνουμε να ακούμε διαφορετικές γνώμες και πολλές φορές να συμβιβαζόμαστε με κάτι που πιθανό είναι να μην μας αρέσει. Για να δημιουργήσουμε ένα πετυχημένο βίντεο πρέπει αρχικά να σκεφτούμε ένα θέμα το οποίο να μας αρέσει και να έχει πολύ υλικό που να μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Μετά θα πρέπει να σκεφτούμε και να καταγράψουμε τις σκηνές που θα γυρίσουμε. Αφού γυρίσουμε τις σκηνές θα πρέπει να τις περάσουμε σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για να μπορέσουμε να τις επεξεργαστούμε. Έτσι συνθέτουμε τις σκηνές και προσθέτουμε κάποια εφέ για να τελειοποιηθεί το βίντεο.

Περίληψη

Η ομάδα μας επέλεξε να ασχοληθεί με το θέμα του αθλητισμού σε συνδυασμό με τη σωστή διατροφή. Αφού λοιπόν σκεφτήκαμε και καταγράψαμε τις σκηνές για το βίντεό μας, αρχίσαμε να τις βιντεοσκοπούμε. Οι λήψεις που χρειάστηκαν ήταν αρκετές μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα και τελικά καταλήξαμε στις καλύτερες τις οποίες και αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε στον υπολογιστή. Έπειτα τις κατατάξαμε στη σωστή σειρά και προσθέσαμε μερικά εφέ για να γίνει πιο ελκυστικό το βίντεο. Τέλος, προσθέσαμε τίτλους τέλους όπου αναφέρθηκαν τα ονόματα των μελών της ομάδας και των καθηγητών που μας βοήθησαν για την υλοποίηση του βίντεο αυτού.  

 

Η τεχνική του βίντεο

Αρχικά διαλέξαμε το θέμα μας και αρχίσαμε να παίρνουμε ιδέες από άλλα σχετικά βίντεο και κείμενα. Έπειτα καταγράψαμε τις σκηνές και ξεκινήσαμε να τις τραβάμε με την κάμερα. Οι σκηνές μας γυρίστηκαν στο γήπεδο του σχολείου και στο σπίτι ενός μέλους της ομάδας. Στη συνέχεια ο υπεύθυνος του μοντάζ ανέλαβε να συνθέσει τις σκηνές έτσι ώστε να έχουν μία σωστή συνοχή. Τέλος μετά από πολύ επεξεργασία, το βίντεό μας ολοκληρώθηκε.

Συμπεράσματα

Το θέμα μας, τον αθλητισμό, το επιλέξαμε για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι θέλαμε να δείξουμε το καλό που κάνουν στον οργανισμό μας η άθληση και η σωστή διατροφή. Αυτό το καταφέραμε μέσω των σκηνών που τραβήξαμε κάνοντας την αντίθεση όσο το δυνατόν πιο αισθητή, δείχνοντας, δηλαδή, εναλλάξ σκηνές από μία μαθήτρια που γυμνάζεται και τρέφεται σωστά και από ένα μαθητή που ξοδεύει το χρόνο του στον υπολογιστή ή στην τηλεόραση, και τρώγοντας ανθυγιεινά. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι θέλαμε να ενθαρρύνουμε τους συμμαθητές μας να προσπαθήσουν να αθλούνται όσο το δυνατόν περισσότερο και να τρέφονται σωστά. Αυτά λοιπόν πιστεύουμε πως καταφέραμε να δείξουμε στους συμμαθητές αλλά και στους καθηγητές μας.